نظافت صنعتی

ارائه دستگاه های نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۵ دی ۱۳۹۷، ۰۳:۵۳ ب.ظ

نگهداری از اسکرابر

دستگاه های اسکرابر در تمامی صنایع، کارخانه ها، مجتمع های تجاری اداری و دیگر محیط ها با وسعت های کم و زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و در میان بسیاری از مشاغل و کسب و کارها محبوبیت فراوانی پیدا کرده اند. علت این امر ساختار مکانیکی و عملکرد بی عیب و نقص دستگاه کف شوی می باشد که سبب گردیده با دارا بودن کارایی بالا، خرابی کم و تعمیر و نگه داری آسان بهترین ابزار برای شست و شوی سطوح کف در محیط های گوناگون باشد. با بهره مندی از دستگاه های اسکرابر صنعتی از هدر رفت وقت جلوگیری به عمل می آید و در بلند مدت صرفه اقتصادی فراوانی به همراه دارد. 

معایب روش های سنتی

روش سنتی نظافت سطح زمین یعنی استفاده از سطل آب و تی رشته ای امروزه دیگر نمی تواند پاسخگوی نیازهای نظافتی باشد زیرا این تجهیزات برای تمیز کردن یک محیط بزرگ با آلودگی زیاد به عنوان مثال کارخانه یا یک محیط وسیع با رفت و آمد بالا مانند یک مجتمع تجاری مناسب نیستند، کیفیت و کارایی کافی ندارند و سطحی خیس باقی می گذارند. خیسی و رطوبت سبب می شود سطح حالت لغزندگی پیدا کند و در نتیجه ایمنی محیط به خطر افتد. از همین رو به کارگیری اسکرابر صنعتی یک راه کار ایده آل برای شست و شوی سطوح کف به شمار می آید چرا که با دارا بودن سیستم مکنده باعث می شود هم زمان با شست و شو آب و آلودگی های باقی مانده بر روی سطح جمع آوری شده و زمین با سرعت بیشتر خشک گردد. 

ضرورت نگه داری از اسکرابر صنعتی

دستگاه اسکرابر یکی از پرکاربردترین ماشین آلات مکانیزه نظافتی می باشد و عملیات شست و شوی سطوح کف را با کیفیت و سرعت بالا شست و شو می دهد. به منظور افزایش طول عمر اسکرابر صنعتی و قرار داشتن کارایی آن در حالت بهینه لازم است دستگاه در بازه های زمانی مناسب و مشخص بازبینی گردد و در زمان مناسب برای سرویس و تعمیرات آن اقدام شود. چک کردن زمین شوی صنعتی در بازه های زمانی کوتاه مدت موجب می شود عیب ها و خرابی های دستگاه خیلی زود مشخص گردد و در نتیجه تعمیرات آن راحت تر و سریع تر انجام شود. با این کار از خرابی های بیشتر دستگاه و بنابراین به بار آمدن هزینه های گزاف و سنگین جلوگیری خواهد شد. برخی از امور رسیدگی به اسکرابر توسط کاربر انجام پذیر است. به عنوان مثال نظافت و تعویض لاستیک تی، نظافت و تعویض برس، نظافت و تعویض شیلنگ های آب تمیز، آب کثیف و مکش، تخلیه و نظافت مخازن آب تمیز و کثیف و ... از جمله فعالیت هایی است که کاربر دستگاه اسکرابر خود می تواند به انجام رساند. 

خدمات پس از فروش برای اسکرابر

هنگام خرید دستگاه اسکرابر یا کف شور صنعتی یکی از مهم ترین نکاتی که حتماً باید به آن توجه داشت موضوع خدمات پس از فروش می باشد. ارائه خدمات پس از فروش از جانب فروشنده یک امر بسیار مهم و ضروری است تا مشتریان در صورت برخورد با مشکل و خرابی در دستگاه و نیاز به تعمیر و تامین قطعات شرکت ارائه دهنده انتظارات این افراد را برآورده سازد. در ارتباط با خدمات پس از فروش چند نکته لازم به ذکر وجود دارد. هنگامی که مشتریان برای تعمیر اسکرابر به شرکت ارائه دهنده مراجعه می کنند باید درخواست خود را به صورت شفاف و روشن بیان نمایند و کلی گویی نداشته باشند. اگر برس، تی لاستیکی و شیلنگ های دستگاه اسکرابر صنعتی دچار خرابی شدند باید دانست که یک امر طبیعی است زیرا این قطعات از اسکرابر قطعات مصرفی هستند و با استفاده مداوم احتمالی استهلاک و فرسایش آن ها وجود دارد. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد و با تعویض، دوباره به حالت اولیه خود بازگشته و اسکرابر کارایی خود را باز می یابد. 

 هنگام استفاده از اسکرابر چه کارهایی را نباید انجام داد؟

برای کاهش خرابی های اسکرابر ، افزایش طول عمر و حفظ عملکرد بهینه باید از انجام چند کار اجتناب نمود. عدم نظافت اولیه در صورت نیاز، استفاده از ماده شوینده نامناسب یا به اندازه نامناسب، انتخاب سرعت نادرست، عدم جا به جایی برس ها و نظافت نکردن بخش های مختلف اسکرابر از جمله مواردی است که می تواند کارایی اسکرابر صنعتی را تحت تاثیر قرار داده و کیفیت شست و شوی سطوح کف را پایین می آورد. اگر در یک محیط زباله و آلودگی های بزرگ، برنده و مانند آن وجود داشته باشد باید پیش از استفاده از اسکرابر این ضایعات جاروب شده و جمع آوری گردند. زباله های بزرگ و تیز به دستگاه اسکرابر آسیب وارد می کند بنابراین قبل از اقدام به شست و شو لازم است با روش دستی یا مکانیزه از محیط حذف شوند. 

امکان استفاده از ماده شوینده به همراه اسکرابر وجود دارد. ماده شوینده نباید خاصیت اسیدی و خورنده داشته باشد و بیش از اندازه کف نداشته باشد تا به موتور دستگاه وارد شود. استفاده از ماده شوینده به منظور افزایش تمیزی و ارتقای کارکرد دستگاه صورت می گیرد از همین رو ماده نباید به صورتی باشد که به جای بهبود بخشیدن به عملیات شست و شو به اسکرابر آسیب بزند. برای تهیه ماده شوینده مناسب باید به توصیه های کارخانه سازنده و شرکت ارائه دهنده در این زمینه توجه نمود. مقدار مصرف ماده شوینده نیز اهمیت دارد، استفاده بیش از اندازه مواد شوینده باعث لغزندگی سطح زمین می شود و استفاده کم برای یک سطح آلوده جوابگو نخواهد بود. 

یکی از مواردی که باعث صدمه دیدن اسکرابر می شود نظافت نکردن مخازن و سایر قطعات می باشد. مخزن های آب تمیز و آب کثیف اسکرابر صنعتی باید پس از هر بار استفاده تخلیه شود و بقایای مواد شوینده و آلودگی از مخازن پاک شوند. شناور و فلتر آب کف شوی صنعتی نیز بعد از به پایان رسیدن کار با دستگاه باید شست و شو شوند. شست و شو و نظافت مخازن از ایجاد میکروب و باکتری و بوی نامطبوع جلوگیری نموده و سطح کیفی نظافت را حفظ می کند. در زمین شوهای صنعتی که دارای دو برس هستند، بهتر است در بازه های زمانی مناسب مثلاً هر دو هفته یک بار با یکدیگر جا به جا شوند تا هر دو به یک میزان استفاده شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۵
plata sky

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی