نظافت صنعتی

ارائه دستگاه های نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۵۴ ب.ظ

آشنایی با جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی دارای تفاوت های عمده ای با جاروهای متداول خانگی دارد. اساس عملکرد انواع دستگاه های جارو برقی از خانگی گرفته تا صنعتی سخت کار یکسان است و بر پایه ایجاد خلا یا همان فشار منفی عمل می کنند و تفاوت ها در میان ویژگی ها، ساختار و قدرت نمایان می شود. جاروبرقی صنعتی به پمپی مجهز است که درون مخزن دستگاه خلا به وجود می آورد. در این حالت بین مخزن و محیط بیرون یک اختلاف فشار به وجود می آید که بر طبق قوانین فیزیک یک جریان از سمت نقطه پر فشار به سمت نقطه کم فشار ایجاد می شود. این بدان معنا است که هوای به جریان افتاده همراه با آلودگی و ضایعات از محیط بیرون به داخل مخزن انتقال پیدا می کند.

کاربردهای جاروبرقی صنعتی

در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی دارای کاربردهای متعددی هستند و بنا به نوع و کارایی دستگاه جهت نظافت های عمومی و رایج، غبارگیری و حتی جا به جایی مواد مورد استفاده قرار می گیرند. یک جاروی صنعتی می تواند می تواند مواد جامد و مایع مختلفی را مکش کند و این مواد را در مخزن خود نگه دارد.

شاخصه های جارو برقی صنعتی

برای همه دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی دو مولفه مهم تعریف می شود که نمایانگر کارایی دستگاه می باشند، قدرت مکش و سرعت مکش. برخی از افراد بر این باور هستند که که هر چه توان یک جارو برقی بیشتر باشد آن دستگاه قوی تر خواهد بود حال آن که قدرت مکش و سرعت مکش تعیین کننده قدرت و کارایی مکنده هستند و صرفاً بالا بودن توان به معنای کارایی بالای جاروبرقی نیست.

قدرت مکش چیست؟

قدرت مکش یک جاروبرقی به معنای توانایی مکش یک ماده خاص از یک فاصله مشخص است و هر چه قدرت مکش یک مکنده بیشتر باشد توانایی آن دستگاه در مکش مواد با چگالی بالا از نقاط دورتر بیشتر می شود. جاروهای سخت کار قدرت مکش بالایی دارند و برای جمع آوری مواد سنگین و یا توده های مواد در صنایع، این رده از مکنده های صنعتی به کار می روند.

سرعت مکش چیست؟

سرعت مکش جاروبرقی صنعتی به حجم هوای مکش شده توسط پمپ بستگی دارد و هر چه قدر سرعت مکش یک جارو برقی بیشتر باشد، سرعت انجام عملیات هم بالاتر می رود. اگر مکش و جمع آوری گرد و غبار سبک نیاز باشد، انتخاب مکنده ای با سرعت مکش بالاتر بهترین گزینه به شمار خواهد آمد.

مزیت های استفاده از جاروبرقی صنعتی

هر یک از دستگاه های مکنده صنعتی یا جاروبرقی صنعتی دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند و در مقایسه با روش های سنتی مزیت های برجسته و مهمی به ارمغان می آورند. برخی از این مزیت ها عبارت اند از :

جمع آوری درست و کامل مواد و جلوگیری از بازگشت دوباره گرد و غبار جمع آوری شده به محیط اطراف از ویژگی های جاروهای صنعتی است.

جلوگیری از انباشته شدن گرد و غبار و آلودگی در محیط که خود سبب به وجود آمدن مشکلات زیاد از جمله به مخاطره افتادن سلامت کارکنان، تهدید ایمنی محیط کار و خطر آتش سوزی، می شود.

کاهش مدت زمان صرف شده برای عملیات نظافت که به موجب آن بازده کاری افزایش می یابد و در حقیقت در مقایسه با روش های سنتی عملیات نظافت به سرعت انجام می پذیرد.

امکان جمع آوری مواد سمی با استفاده از کیسه های یک بار مصرف که درون مخزن و یا به جای مخزن نصب می شود، به طوری که مواد به طور مستقیم درون آن کیسه تخلیه شده و به این ترتیب کاربر با آلاینده ها هیچ گونه تماسی ندارد.

امکان بازیابی موادی که در هنگام تولید پراکنده شده اند و بازگرداندن دوباره آن ها به چرخه تولید از دیگر مزیت های استفاده از جارو برقی صنعتی شناخته می شود.

ساختار جاروبرقی صنعتی

دستگاه های جاروبرقی صنعتی از لحاظ ساختار دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند؛ این رده از دستگاه ها دارای بدنه فولادی تقویت شده می باشند که با پوششی از رنگ اپوکسی پوشانده شده اند. این رنگ مقاوت بدنه را افزایش می دهد. علاوه بر بدنه شاسی دستگاه از جنس فولاد ساخته شده و به راحتی می تواند وزن دستگاه را در حالت پر تحمل کند. بنابراین با توجه به این که به طور معمول جاروهای صنعتی در محیط های صنعتی با شرایط سخت تر به کار می روند، استحکام بالای بدنه یک امتیاز مثبت برای این دستگاه ها به حساب می آید.

سیستم موتور و پمپ

پمپ تعبیه شده بر روی جاروبرقی صنعتی از نوع ساید چنل است که از دقت ساخت بالایی برخوردار می باشد، در نتیجه درصد خلا بالاتر می رود. در این نوع از پمپ پره هایی وجود دارد که یا چرخش آن ها هوا از طریق کانال هوایی به بیرون انتقال پیدا می کند. موتور جاروبرقی صنعتی دائم کار از نوع توربینی است. این نوع موتورها قطعات سایشی مانند زغال ندارند و با استفاده از تکنولوژی القای الکتریکی عمل می کنند، بنابراین دچار استهلاک و سایش نمی شوند و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. این ساختار امکان کار با مکنده را به طور دائمی و 24 ساعته فراهم می آورد.

فیلتر

یکی از تفاوت های مهم دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی با جاروهای تجاری و خانگی سیستم فیلتراسیون آن می باشد. به طور معمول فیلتر ستاره ای بر روی این مکنده ها قرار دارد و در حقیقت فیلتر ستاره ای متداول ترین نوع از فیلترهای صنعتی است. فیلتر ستاره ای ساختار منسجمی دارد و در عین حال از سطح مقطع بالایی برخوردار می باشد که سبب می شود فیلتر کارایی و قدرت بالایی داشته باشد. در صورت نیاز امکان نصب فیلتر ایمنی یا ثانویه بر روی جارو برقی وجود دارد و زمانی استفاده می شود که مکش ذرات ریز مد نظر باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۲
plata sky

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی