نظافت صنعتی

ارائه دستگاه های نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰ ب.ظ

انواع و ویژگیهای واترجت صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی یک شوینده فشار قوی است که آب با فشار معمولی را که از شیر خارج می شود، به جریان آب پر فشار تبدیل می کند و شدت فشار آب خروجی به نوع پمپ دستگاه بستگی دارد. واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی با افزایش دادن فشار آب، آن را به سمت سطح مورد نظر پاشش نموده و باعث می شود آلودگی های سخت و جرم های چسبیده به سطح از آن جدا شوند. شوینده های فشار قوی برای شست و شوی انواع سطوح مقاوم به آب در محیط های گوناگون دارای کاربرد می باشند و از بسته به نوع و ساختار دستگاه از ساختمان های مسکونی گرفته تا کارخانه های بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. 
 

واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی چگونه تعریف می شود؟
 

همه دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی توسط به مولفه تعریف می شوند که نشان دهنده رده کارایی و نوع عملکرد آن شوینده فشار خواهد بود. این دو مولفه فشار و دبی هستند. فشار به معنای قدرت آب خارج شده از دستگاه می باشد و هر چه میزان فشار یک واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی بیشتر باشد قدرت پاک کنندگی آن دستگاه بیشتر است. مولفه دیگر دبی است که بیانگر میزان حجم آب خروجی از نازل شوینده فشار قوی است و هر چه دبی یک واتر جت صنعتی بیشتر باشد سرعت عملیات شست و شو نیز افزایش می یابد. 
 

مزایای به کارگیری واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی
 

امروزه برای انجام بسیاری از عملیات شست و شو و حفظ و نگه داری از دستگاه های شوینده فشار قوی بهره گیری می شود. استفاده از این دستگاه ها مزیت های بسیار زیادی به همراه دارد که آن ها را از روش های سنتی شست و شو متمایز می سازد. برخی از این مزیت ها عبارت اند از :
حفظ کیفیت سطح زیرین با در نظر گرفتن جنس سطح، نوع و شدت آلودگی که با استفاده از دستگاه مناسب سطح اولیه محفوظ باقی می ماند. 
در مقایسه با شست و شوی سنتی یا استفاده از آب با جریان معمولی واترجت صنعتی قدرت شست و شو را بر اساس نوع دتگاه از 25 تا 70 درصد افزایش می دهد. 
سرعت فرآیند شست و شو و لایه برداری به مقدار چشمگیری افزایش می یابد و در وقت صرف شده برای این کار صرفه جویی به عمل می آید.
هزینه های مربوط به فعالیت های نظافتی در بلند مدت کاهش یافته و در حقیقت میزان صرفه اقتصادی افزایش می یابد. 
به دلیل برخورداری از قدرت پاک کنندگی بالای دستگاه های کارواش صنعتی میزان مصرف مواد شوینده و شیمیایی کاهش یافته که سبب سازگاری بیشتر این دستگاه با محیط زیست می گردد.
در روش های سندبلاست با آب که با استفاده از دستگاه وانرجت صنعتی و ماسه انجام می گیرد، مقدار آلودگی ایجاد شده در مقایسه با روش های سندبلاست خشک بسیار کمتر بوده و از کیفیت عملیاتی بالاتری برخوردار است.

 

طبقه بندی دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی
 

دستگاه های شوینده فشار قوی بر اساس دمای آب خروجی به دو گروه آب سرد و آب گرم تقسیم بندی می شوند.
 

واتر جت آب سرد
دستگاه های واترجت صنعتی آب سرد بخش عمده از شوینده های فشار قوی را تشکیل می دهند که در عملیات متداول خانگی، تجاری و صنعتی کاربرد دارند. رده های خانگی و تجاری موتور الکتریکی تک فاز دارند و رده های صنعتی به موتورهای سه فاز پر قدرت تجهیز شده اند. 
کارواش صنعتی آب گرم
شوینده های آب گرم فشار قوی به سیستم گرمکن مجهز هستند که دمای آب را افزایش می دهد. این رده از کارواش ها برای شست و شو سطوح آلوده به مواد چرب و روغنی بسیار مناسب بوده و این دسته از آلودگی ها را از میان بر می دارند. سیستم گرمکن دستگاه به صورت یکپارچه است و در مدل های دیزلی و الکتریکی تولید می شوند. دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم دارای گرمکن دیزلی توان بالاتری در گرم کردن آب دارند و گونه متداول تر و پرکاربردتری از این دستگاه به شمار می آیند. 
پمپ پلانجری
پمپ به عنوان مهم ترین بخش هر دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی به شمار می آید. پمپ جریان آب ورودی را دریافت نموده و با تحت فشار قرار دادن آن جریان آب فشار قوی تولید می کند. پمپ پلانجری یکی از قوی ترین انواع پمپ می باشد. این پمپ دارای استوانه های توپر مستحکم بوده که با دارا بودن حرکت رفت و برگشتی بهترین کارایی را ارائه داده و از دوام و طول عمر بالا برخوردار می باشد. پلانجر از جنس فولاد ضد زنگ تولید شده است و در تماس با آب اصلا دچار خوردگی و زنگ زدگی نخواهد شد.
سرسیلندر مقاوم و قطعات ضد خوردگی
سرسیلندر پمپ دستگاه از شیر باز و بسته شدن و محفظه حرکت پلانجر تشکیل شده و به طور مداوم با آب و رطوبت در تماس است از همین رو برای جلوگیری از خوردگی و استهلاک آن از مواد با کیفیت و ضد زنگ تولید شده است. هم چنین سایر قطعات و لوازمی از شوینده فشار قوی که با آب و رطوبت در تماس هستند، از مواد کاملا ضد زنگ و ضد خوردگی تولید شده اند.
شیلنگ فشار قوی
شیلنگ های نصب شده بر روی دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی با شیلنگ های معمولی خانگی متفاوت می باشد. شیلنگ های معمولی هیچ گاه نمی توانند تحت فشار بالا دوام داشته باشند و بلافاصله آسیب می بینند. شیلنگ های تعبیه شده بر روی این تجهیزات فولاد بافت هستند یعنی در ساخت آن ها از الیاف فولادی استفاده شده است که به راحتی در برابر فشارهای بالا دارای دوام و استحکام است و می تواند فشارهای بالا را تحمل کند بدون آن که آسیبی ببیند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۹
plata sky

نظرات  (۱)

مطلبتون خیلی کامل و مفید بود. خیلی دنبالش بودم. ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی