نظافت صنعتی

ارائه دستگاه های نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳ ب.ظ

ساختار جاروبرقی

انتخاب جاروبرقی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و باید دستگاهی تهیه شود که با شرایط محیطی و نیازهای کاربران هماهنگی و سازگاری داشته باشد. دستگاه های جاروبرقی خانگی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی هر یک در مدل ها و اندازه های متنوعی طراحی و تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است. تنوع در ساخت و تولید انواع جاروها به دلیل تفاوت در نیازهای مشتریان می باشد و از همین رو برای هر کاربردی دستگاه مناسب خودش وجود خواهد داشت. در سال های اخیر استفاده از دستگاه های جاروبرقی تجاری در راستای نظافت حرفه ای و بازیابی محیط های تجاری و اداری و سایر محیط ها رواج بسیار زیادی داشته است. جاروهای رده تجاری در مدل های یک، دو و سه موتوره به بازار عرضه شده اند و برخی مخصوص خاک و برخی دیگر به منظور جمع آوری هم زمان مواد خشک و تر تولید شده اند. 
 

موتور جاروبرقی
 

همان طور که به این موضوع اشاره شد جاروهای تجاری دارای یک، دو و یا سه موتور می باشند. دستگاه های جاروبرقی دو و سه موتوره مکنده هایی با قدرت بالاتر هستند و بسته به مدل دستگاه امکان استفاده نوبتی از موتورها وجود دارد تا گرمای بیش از اندازه به وجود نیاید و طول عمر موتورها افزایش یابد. 
 

بدنه جاروبرقی تجاری
 

مکنده های تجاری از مدل های خانگی بزرگ تر و قوی تر و نسبت به مدل های صنعتی کوچک تر هستند. این دستگاه ها از جنس پلاستیک فشرده و یا استیل ضد زنگ تولید شده اند و مدل های دارای بدنه استیل متداول تر می باشند. جارو برقی های دارای بدنه استیل بر روی شاسی فلزی قرار دارند در برخی مدل های آب و خاک شیر یا شیلنگی برای تخلیه مایعات جمع آوری شده وجود دارد.
 

نکات مورد توجه هنگام تهیه جاروبرقی تجاری
 

هنگام خرید یک دستگاه جارو برقی امکان دارد چند اشتباه یا تصور نادرست ایجاد شود که باید رفع شوند. زمانی که نسبت به تهیه جارو برقی اقدام می شود باید به چند نکته توجه داشت:
 

سطح صدا
 

هر چه یک مکنده بزرگ تر باشد یعنی موتور بزرگ تری دارد و این به معنای افزایش سطح صدای دستگاه می باشد. بسیاری از مشتریان به دنبال دستگاه های بزرگ و قوی هستند حال آن که توجه چندانی به سطح صدای آن ندارند و تنها بر این باور هستند که برای تمیزی محیط باید جارویی قوی تهیه شود. در محیط هایی مانند مراکز تجاری، اداره ها، بیمارستان ها، مراکز آموزشی و سایر محیط هایی که نسبت به صدا حساسیت دارند، نباید سطح صدای جاروبرقی نادیده گرفته شود و همواره باید متناسب با محیطی که با آن رو به رو هستیم یک دستگاه خریداری نماییم نه آن که صرفا به دنبال دستگاهی قوی و بزرگ باشیم.
 

سیستم فیلتراسیون
 

در فضاهای خانگی، تجاری اداری و حتی صنعتی گرد و خاک عامل مهم تشدید آلرژی و دیگر بیماری های تنفسی است. از همین رو زمانی که قصد تهیه جاروبرقی داریم باید به قدرت و کیفیت سیستم فیلتراسیون توجه داشت. برخی از جاروها از قابلیت تجهیز شدن به فیلتر ایمنی هپا برخوردار می باشند که سطح بالاتری از بهداشت را فراهم نموده و برای جلوگیری از تشدید حساسیت ها بسیار موثر است. 
 

وزن دستگاه
 

همه دستگاه های جاروبرقی پس از پر شدن وزن بیشتری پیدا می کنند و در زمان انتخاب باید توجه داشت که اگر دستگاه کاملا پر شود چه وزنی پیدا می کند و آیا شرایط برای حمل و تخلیه آسان آن وجود دارد یعنی مشتریان باید ببینند چه شخص یا اشخاصی کاربر دستگاه هستند و باید توسط آسانسور حمل شود یا پله. پس از شناسایی شرایط محیطی، مشتریان می توانند دستگاه مناسب و مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
 

کاربرد جاروبرقی تجاری و صنعتی در کارواش
 

یکی از مهم ترین کاربردهای جاروبرقی تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی نظافت خودرو می باشد و تقریبا همه کارواش ها از این وسیله برای تمیز نمودن وسایل نقلیه استفاده می نمایند. شرایط کار با جاروبرقی برای کارواش باید فراهم گردد یعنی ابتدا درب های خودرو به طور کامل باز شود تا به بخش های مورد نظر دسترسی کامل به وجود آید. جارو برقی زباله های درشت پراکنده شده داخل ماشین را جمع آوری می کند. با نصب سری های مختلف امکان نظافت همه بخش ها از جمله لابه لای صندلی ها و داشبور فراهم می آید. کفی ها نیز به راحتی توسط دستگاه مکنده نظافت می گردد. 
 

کاربرد جاروبرقی در هتل
 

هتل ها، مهمان پذیرها و تالارها از جمله محیط های پر رفت و آمدی به شمار می آیند که نظافت و تمیزی در آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید اثری از کثیفی در این محیط ها وجود داشته باشد. هتل ها دارای بخش های متعددی می باشند و برای تمیزی هر یک راه کاری وجود دارد. جاروبرقی می تواند به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات نظافتی برای تمیز نمودن هتل ها مطرح شود. با استفاده از این دستگاه لابی ها و اتاق ها نظافت می شوند و با نصب نازل مناسب بر روی مکنده امکان نظافت گوشه ها و کناره ها و هم چنین مبل ها و صندلی ها فراهم می آید. 
 

کاربرد جاروبرقی در مراکز تجاری و اداری
 

مجتمع های تجاری و اداری از محیط های پر رفت و آمدی هستند که این رفت و آمد بالا باعث انتقال آلودگی از محیط بیرون به محیط داخل شده و در نتیجه سرعت انتشار آلودگی و انتقال آن به افراد حاضر در محیط افزایش می یابد. در این شرایط بهره مندی از دستگاه های جاروبرقی یا مکنده به حفظ تمیزی و بهداشت محیط کمک بسیار زیادی می کند و با استفاده از جاروهای آب و خاک بخش قابل توجهی از زباله های خشک و تر جمع آوری می گردد. جاروبرقی های دو موتوره و سه موتوره به منظور نظافت محیط های تجاری و اداری ابزارهای بسیاری مناسبی به شمار می آیند.


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۹
plata sky

نظرات  (۱)

یکی از سرگرمی های مردم در سراسر جهان خواندن مجله است. شما می توانید آخرین مجلات را به صورت قانونی در وب سایت ما بخوانید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی