نظافت صنعتی

ارائه دستگاه های نظافت صنعتی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۷ ب.ظ

واترجت صنعتی و کارواش صنعتی

در اغلب محیط ها و مراکز صنعتی نظافت و شست و شو بخش مهمی از فرآیند تعمیر و نگه داری محسوب می شود به صورتی که نظافت و شست و شوی اصولی از خرابی های پی در پی جلوگیری نموده، در بسیاری موارد مانع از توقف و خاموشی خط تولید می شود، مدت زمان خاموشی را کاهش می دهد و به طور کلی هزینه های سرویس و نگه داری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. شست و شوی قطعات و تجهیزات صنعتی یک امر بسیار مهم و ضروری در حفظ کارایی و افزایش طول عمر آن ها می باشد، اما نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که شست و شو به تجهیزات و تاسیسات آسیب نرساند و علاوه بر آن زمان بر، پرهزینه و دشوار نباشد. ابزاری که همه ویژگی های ذکر شده را دارا بوده و شست و شو را با کیفیت مطلوب و مورد نظر به انجام می رساند، دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی می باشد. 

نحوه کار واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی

واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی به یک منبع آب بیرونی با فشار معمولی متصل می شود که این آب را دریافت نموده و فشار آن را افزایش می دهد. بر روی دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی پمپی تعبیه شده است که سبب افزایش فشار آب می گردد. با خروج جریان آب پر فشار از نازل و پاشش آن بر روی سطح شست و شو و لایه برداری صورت می گیرد. آب پر فشاری که به وسیله پمپ تولید می شود، از شیلنگ فشار قوی و لنس استیل عبور می کند و در نهایت از نازل خارج می شود. پمپ واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی از پلانجر ساخته شده است. پلانجرها با استحکام بالا، ضد زنگ، دارای هدایت گرمایی بالا و مقاوم هستند که با قرار گرفتن تحت فشار بالا دچار صدمه و آسیب نمی شوند. 

انواع واترجت یا کارواش صنعتی

دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی در مدل های بسیار متنوعی طراحی و تولید شده اند و در بازار موجود هستند. علت این تنوع محصول این است که در همه محیط ها با هر شرایط کاری که پش رو دارند، امکان استفاده و بهره مندی از دستگاهی مناسب فراهم گردد. از همین رو از لحاظ منبع تغذیه به سه گروه الکتریکی تک فاز، الکتریکی سه فاز و بنزینی تقسیم بندی می شوند و از لحاظ دمای خروجی آب در دو گروه شوینده فشار قوی آب سرد و آب گرم قرار می گیرند. 

واتر جت تک فاز

دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی تک فاز رده ای از دستگاه های شوینده فشار قوی هستند که فشار عملیاتی و کاری پایین تر از 200 بار را در بر می گیرند. این تجهیزات در بخش های مختلف صنعتی، تولیدی، تجاری و اداری و حتی خانگی کاربرد دارند و جهت شست و شوی انواع سطوح هموار و ناهموار مورد استفاده قرار می گیرند. این واتر جت ها به طور مستقیم به شبکه برق شهری وصل می شوند و نیروی محرکه خود را از برق شهری دریافت می کنند. شست و شوی نما، خودرو، محوطه، قطعات و تاسیسات، سطح زمین، دیوار، نرده، پنجره و ... بخشی از کاربردهای دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی تک فاز به شمار می آیند. این دستگاه ها هم در مدل های آب سرد و هم آب گرم قابل ارائه هستند.

واتر جت سه فاز

واترجت های سه فاز نسبت به مدل های تک فاز از توان بالاتری برخوردار هستند و قابلیت تامین فشار عملیاتی 200 بار به بالا را دارند. دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی سه فاز جهت انجام فرآیندهای صنعتی مانند شست و شوهای عمیق و سنگین، رنگ بری، زنگ بری، رسوب زدایی، باز کردن تیوب های مبدل های حرارتی و ده ها عملیات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. واترجت های سه فاز در انواع آب گرم و آب سرد طراحی و تولید شده اند. واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی آب گرم به منظور از بین بردن آلودگی های چرب، روغنی و الکترواستاتیک بسیار مناسب هستند و با پاشش آب پر فشار با دمای بالا قدرت پاک کنندگی بسیار بالا و قابلیت ضد عفونی کنندگی دارند. 

واتر جت بنزینی

شوینده فشار قوی با موتور بنزینی نیازی به منبع برق ندارد و با یک بار سوخت گیری سطح زیادی را شست و شو می دهد. این دستگاه ها در محیط هایی که به منبع برق دسترسی وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۷ ، ۱۳:۴۷
plata sky
يكشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۱ ب.ظ

ویژگی ها و مزایای اسکرابر

دستگاه اسکرابر یک کف شوی صنعتی می باشد که به طور انحصاری و تخصصی به منظور شست و شوی سطح زمین طراحی شده است. در واقع ساخت و تولید این دستگاه جهت شست و شوی موثر و با کیفیت سطوح سخت صورت گرفته است. اسکرابر صنعتی از بخش های مختلفی تشکیل گردیده که عملکرد هماهنگ این اجزا با یکدیگر کارایی بالا و فوق العاده دستگاه زمین شوی صنعتی را رقم می زند. سه بخش اصلی دستگاه کف شوی صنعتی عبارت اند از سیستم برس زنی (شست و شو)، سیستم مکش (خشک کن) و مخزن های آب تمیز و کثیف مستقل از هم. 

سیستم شست و شوی اسکرابر

سامانه شست و شوی دستگاه های کف شوی صنعتی دارای یک یا دو برس است؛ این برس ها به وسیله موتور برس به حرکت در می آیند و با گردش سریع خود آلودگی های سطح زمین را از آن جدا می کنند. با توجه به تفاوت در جنس کفپوش ها برس های اسکرابر صنعتی نیز در انواع مختلفی تولید شده اند تا امکان استفاده از این دستگاه بر روی هر سطحی بدون ایجاد آسیب و صدمه فراهم گردد. هر چه میزان حساسیت یک سطح بیشتر باشد برس نرم تری مورد استفاده قرار می گیرد. برس ها ساختار دیسکی شکل و حرکت دورانی دارند که تماس آن ها با سطح آلودگی های عمیق و تثبیت شده را از بین می برند. هم زمان با این که برس شروع به چرخش می کند و فرآیند شست و شوی سطح را به انجام می رساند، آب و یا محلول شوینده از مخزن آب تمیز بر روی برس پاشش شده و سبب تمیزی بیشتر می شود. مخزن آب تمیز دستگاه از مخزن آب کثیف آن مستقل بوده و همواره در چرخه شست و شو آب تمیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

سیستم خشک کن اسکرابر

خشک کن کف شوی صنعتی از موتور مکنده، تی لاستیکی، شیلنگ مکش و مخزن آب کثیف تشیل می گردد. موتور مکنده درون مخزن آب کثیف خلا نسبی به وجود می آورد که در نتیجه میان محیط بیرون و درون مخزن آب کثیف اختلاف فشار به وجود می آید. از طرف دیگر در قسمت انتهایی دستگاه اسکرابر صنعتی یک تیغه لاستیکی هلالی شکل تعبیه شده است. این تی لاستیکی هم زمان با شست و شو آب و آلودگی های باقی مانده بر روی سطح زمین جمع آوری می شود. از مخزن آب کثیف شیلنگی به تیغه لاستیک اتصال داده شده که به دلیل وجود اختلاف فشار مواد جمع آوری شده را به درون مخزن آب کثیف انتقال می دهد. این فرآیند به میزان قابل توجهی ضریب خشک شدن زمین را افزیش می دهد یعنی زمین در مدت زمان کوتاه تری نسیت به روش های سنتی خشک می شود. 

ساختار اسکرابر صنعتی

دستگاه های کف شور صنعتی بر پایه تجهیزات مکانیکی ساخته شده اند؛ به این معنا که در طراحی و ساخت آن کمترین میزان از ساختارهای پیچیده الکترونیکی به کار رفته است. این امر عملیات تعمیر و نگه داری دستگاه کف شوی را آسان ساخته و هزینه های مربوط به آن را کاهش می دهد. بدنه دستگاه اسکرابر صنعتی از پلی اورتان تولید شده که قابل بازیافت می باشد و از استحکام بالایی برخوردار گردیده است. هم چنین شاسی تی لاستیکی دستگاه از جنس فولاد ساخته شده که سبب افزایش مقاومت و قرار گیری بهتر تی بر روی سطح زمین شده و کارایی تی را افزایش می دهد. از دیگر ویژگی های اسکرابر صنعتی می توان به سهولت کاربری آن اشاره نمود به صورتی که همه کاربران طی یک آموزش ساده قادر خواهند بود کنترل و هدایت دستگاه را بر عهده گیرند. باتری تعبیه شده برای اسکرابرهای خودرویی و مدل های دستی باتری دار از نوع ژل می باشد، این نوع از باتری ها بی نیاز از تعمیر و نگهداری هستند و عمر طولانی دارند. بنابراین جهت کاربردهای صنعتی بسیار مناسب هستند که زمان شارژدهی بالایی نیز دارند. 

انواع دستگاه های اسکرابر

دستگاه های زمین شوی صنعتی از لحاظ ابعاد و نوع هدایت در دو گروه دستی و سرنشین دار موجود هستند. اسکرابر دستی در مدل های برقی و باتری دار طراحی و ساخته شده اند و هدایت آن به صورتی است که کاربر در پشت آن می ایستد و دستگاه کف شور صنعتی را به سمت جلو هدایت می کند. اسکرابر دستی در محیط های پر پیچ و خم که مانور پذیری کمتری دارند به کار می روند زیرا این رده از دستگاه های مکانیزه نظافتی از قدرت مانور بالایی برخوردار می باشند. از طرف دیگر اسکرابرهای دستی در اماکنی کوچک و متوسط نیز کاربرد دارند. با افزایش ابعاد اسکرابر صنعتی نوع هدایت آن تغییر کرده و از دستی به خودرویی تغییر می کند. کفشوی های خودرویی به یک صندلی تجهیز گردیده اند که کاربر بر روی آن می نشیند و مانند یک خودرو هدایت دستگاه را در دست می گیرد. اسکرابر سرنشین دار نسبت به مدل های دستی پهنای نظافتی و مخازن آب بزرگ تر دارد، بنابراین به دلیل پوشش دهی بیشتر و گنجایش بالای مخازن در مدت زمان مشخص سطح بیشتری را تمیز می کند. در صورتی که بتوان در یک محیط از هر دو دستگاه زمین شوی خودرویی و دستی استفاده نمود بدون تردید بهره مندی از دستگاه اسکرابر صنعتی سرنشین دار کارآمدتر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. کف شورهای خودرویی در مدل های باتری دار موجود هستند. 

مزایای به کارگیری زمین شوی صنعتی

امروزه در بیشتر محیط های صنعتی، نیمه صنعتی، تجاری، اداری، درمانی و ... سیستم های مکانیزه نظافتی جایگزین روش های سنتی شده اند و دلیل آن مزیت های بی شماری است که به کارگیری از این دستگاه به ارمغان می آورد. این دستگاه ها با کاهش قابل توجه مصرف آب، انرژی و مواد شوینده مقرون به صرفه هستند و سازگاری بسیار زیادی با محیط زیست دارند. از طرف دیگر با استفاده از اسکرابر صنعتی کاربران نیرو و انرژی کمتری صرف می کنند و در نتیجه میزان بهره وری این افراد افزایش و هزینه های مربوط به آن ها به طرز چشمگیری کاهش می یابد. با توجه به این که عملیات برس زنی به صورت یکنواخت انجام می گیرد کیفیت شست و شوی اسکرابرها بسیار بالا و درخور توجه می باشد. از آن جایی که دستگاه های اسکرابر صنعتی سیستم خشک کن دارند، در هنگام شست و شو زمین لغزندگی ندارد و خطراتی مانند سر خوردن برای کاربر و سایر افرادی که در محیط رفت و آمد دارند، به وجود نخواهد آمد؛ همین امر سبب گردیده کف شور صنعتی به عنوان دستگاهی ایمن به شمار آید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۷ ، ۱۳:۴۱
plata sky
چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸ ب.ظ

مکنده صنعتی

در صنایع و کارخانه هایی که دارای فعالیت های خاص هستند، به ویژه صنایع سنگین، بدون تردید حجم بیشتری از آلاینده ها و پسماندهای سخت را به وجود می آورند. در چنین شرایطی جهت مقابله و رویارویی با این آلودگی ها و ضایعات لازم است ابزارها و تجهیزات صنعتی سخت کار مورد استفاده قرار گیرد. در صنایع سنگین موضوع نظافت الزاماً به معنای دارا بودن محیطی تمیز نمی باشد و در مواجه با شرایط کاری خاص معنای نظافت از تمیزی فراتر می رود. در بسیاری از مواد امر نظافت در حقیقت بخشی از فرآیند تولید به شمار می آید که در صورت انجام نشدن آن، عملیات تولید و پردازش مواد مختلف در کارخانه با اختلال و مشکل مواجه می شود. در صنایع سنگین بهتر است عمل نظافت در کوتاه ترین زمان ممکن صورت پذیرد زیرا نتیجه آن افزایش ظرفیت تولید و افزایش میزان بهره وری خواهد بود. این امر با بهره مندی از دستگاه های مکنده صنعتی محقق می گردد. مکنده صنعتی رده ای از دستگاه های جاروبرقی صنعتی می باشد که سخت کار بوده و از قابلیت کارکردهای بی وقفه و طولانی مدت و سازگاری با شرایط سخت و دشوار کاری برخوردار است. 

کاربرد مکنده صنعتی در صنایع سنگین

دستگاه های مکنده صنعتی به منظور انجام نظافت های عمومی و جمع آوری پسماندها، جمع آوری سریع توده های سر ریز شده از خطوطو تولید و انتقال مواد و بازگرداندن مواد قابل بازیابی به چرخه تولید و بسیاری از کاربردهای دیگر از مهم ترین کاربردهای دستگاه های مکنده در صنایع سنگین به شمار می آید. به این ترتیب مدت زمان توقف و خواب خطوط تولید به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و در نتیجه این امر ظرفیت تولید افزایش می یابد. مکنده صنعتی مجهز به پمپی است که درون مخزن دستگاه خلا به وجود می آورد و به واسطه حضور این خلا هوا از محیط بیرون که فشار بیشتری دارد به داخل مخزن کشیده می شود و طی این انتقال مواد را با خود به درون مخزن می آورد. هر نوع ماده ای مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارد و با در نظر گرفتن این ویژگی ها می توان دستگاه مکنده صنعتی مناسب و سازگار با شرایط را انتخاب نمود. دستگاه های مکنده صنعتی به پمپ ساید چنل قدرتمند و موتور الکتریکی سه فاز توربینی تجهیز گردیده اند که این موتور به دلیل نداشتن قطعات سایشی و کار کردن با استفاده از القای مغناطیسی بی نیاز از تعمیر و نگهداری می باشد و می تواند بیست و چهار ساعته هفت روز هفته روشن باشد و کار کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۷ ، ۱۲:۳۸
plata sky