نظافت صنعتی

ارائه دستگاه های نظافت صنعتی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳ ب.ظ

ساختار جاروبرقی

انتخاب جاروبرقی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و باید دستگاهی تهیه شود که با شرایط محیطی و نیازهای کاربران هماهنگی و سازگاری داشته باشد. دستگاه های جاروبرقی خانگی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی هر یک در مدل ها و اندازه های متنوعی طراحی و تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است. تنوع در ساخت و تولید انواع جاروها به دلیل تفاوت در نیازهای مشتریان می باشد و از همین رو برای هر کاربردی دستگاه مناسب خودش وجود خواهد داشت. در سال های اخیر استفاده از دستگاه های جاروبرقی تجاری در راستای نظافت حرفه ای و بازیابی محیط های تجاری و اداری و سایر محیط ها رواج بسیار زیادی داشته است. جاروهای رده تجاری در مدل های یک، دو و سه موتوره به بازار عرضه شده اند و برخی مخصوص خاک و برخی دیگر به منظور جمع آوری هم زمان مواد خشک و تر تولید شده اند. 
 

موتور جاروبرقی
 

همان طور که به این موضوع اشاره شد جاروهای تجاری دارای یک، دو و یا سه موتور می باشند. دستگاه های جاروبرقی دو و سه موتوره مکنده هایی با قدرت بالاتر هستند و بسته به مدل دستگاه امکان استفاده نوبتی از موتورها وجود دارد تا گرمای بیش از اندازه به وجود نیاید و طول عمر موتورها افزایش یابد. 
 

بدنه جاروبرقی تجاری
 

مکنده های تجاری از مدل های خانگی بزرگ تر و قوی تر و نسبت به مدل های صنعتی کوچک تر هستند. این دستگاه ها از جنس پلاستیک فشرده و یا استیل ضد زنگ تولید شده اند و مدل های دارای بدنه استیل متداول تر می باشند. جارو برقی های دارای بدنه استیل بر روی شاسی فلزی قرار دارند در برخی مدل های آب و خاک شیر یا شیلنگی برای تخلیه مایعات جمع آوری شده وجود دارد.
 

نکات مورد توجه هنگام تهیه جاروبرقی تجاری
 

هنگام خرید یک دستگاه جارو برقی امکان دارد چند اشتباه یا تصور نادرست ایجاد شود که باید رفع شوند. زمانی که نسبت به تهیه جارو برقی اقدام می شود باید به چند نکته توجه داشت:
 

سطح صدا
 

هر چه یک مکنده بزرگ تر باشد یعنی موتور بزرگ تری دارد و این به معنای افزایش سطح صدای دستگاه می باشد. بسیاری از مشتریان به دنبال دستگاه های بزرگ و قوی هستند حال آن که توجه چندانی به سطح صدای آن ندارند و تنها بر این باور هستند که برای تمیزی محیط باید جارویی قوی تهیه شود. در محیط هایی مانند مراکز تجاری، اداره ها، بیمارستان ها، مراکز آموزشی و سایر محیط هایی که نسبت به صدا حساسیت دارند، نباید سطح صدای جاروبرقی نادیده گرفته شود و همواره باید متناسب با محیطی که با آن رو به رو هستیم یک دستگاه خریداری نماییم نه آن که صرفا به دنبال دستگاهی قوی و بزرگ باشیم.
 

سیستم فیلتراسیون
 

در فضاهای خانگی، تجاری اداری و حتی صنعتی گرد و خاک عامل مهم تشدید آلرژی و دیگر بیماری های تنفسی است. از همین رو زمانی که قصد تهیه جاروبرقی داریم باید به قدرت و کیفیت سیستم فیلتراسیون توجه داشت. برخی از جاروها از قابلیت تجهیز شدن به فیلتر ایمنی هپا برخوردار می باشند که سطح بالاتری از بهداشت را فراهم نموده و برای جلوگیری از تشدید حساسیت ها بسیار موثر است. 
 

وزن دستگاه
 

همه دستگاه های جاروبرقی پس از پر شدن وزن بیشتری پیدا می کنند و در زمان انتخاب باید توجه داشت که اگر دستگاه کاملا پر شود چه وزنی پیدا می کند و آیا شرایط برای حمل و تخلیه آسان آن وجود دارد یعنی مشتریان باید ببینند چه شخص یا اشخاصی کاربر دستگاه هستند و باید توسط آسانسور حمل شود یا پله. پس از شناسایی شرایط محیطی، مشتریان می توانند دستگاه مناسب و مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
 

کاربرد جاروبرقی تجاری و صنعتی در کارواش
 

یکی از مهم ترین کاربردهای جاروبرقی تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی نظافت خودرو می باشد و تقریبا همه کارواش ها از این وسیله برای تمیز نمودن وسایل نقلیه استفاده می نمایند. شرایط کار با جاروبرقی برای کارواش باید فراهم گردد یعنی ابتدا درب های خودرو به طور کامل باز شود تا به بخش های مورد نظر دسترسی کامل به وجود آید. جارو برقی زباله های درشت پراکنده شده داخل ماشین را جمع آوری می کند. با نصب سری های مختلف امکان نظافت همه بخش ها از جمله لابه لای صندلی ها و داشبور فراهم می آید. کفی ها نیز به راحتی توسط دستگاه مکنده نظافت می گردد. 
 

کاربرد جاروبرقی در هتل
 

هتل ها، مهمان پذیرها و تالارها از جمله محیط های پر رفت و آمدی به شمار می آیند که نظافت و تمیزی در آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید اثری از کثیفی در این محیط ها وجود داشته باشد. هتل ها دارای بخش های متعددی می باشند و برای تمیزی هر یک راه کاری وجود دارد. جاروبرقی می تواند به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات نظافتی برای تمیز نمودن هتل ها مطرح شود. با استفاده از این دستگاه لابی ها و اتاق ها نظافت می شوند و با نصب نازل مناسب بر روی مکنده امکان نظافت گوشه ها و کناره ها و هم چنین مبل ها و صندلی ها فراهم می آید. 
 

کاربرد جاروبرقی در مراکز تجاری و اداری
 

مجتمع های تجاری و اداری از محیط های پر رفت و آمدی هستند که این رفت و آمد بالا باعث انتقال آلودگی از محیط بیرون به محیط داخل شده و در نتیجه سرعت انتشار آلودگی و انتقال آن به افراد حاضر در محیط افزایش می یابد. در این شرایط بهره مندی از دستگاه های جاروبرقی یا مکنده به حفظ تمیزی و بهداشت محیط کمک بسیار زیادی می کند و با استفاده از جاروهای آب و خاک بخش قابل توجهی از زباله های خشک و تر جمع آوری می گردد. جاروبرقی های دو موتوره و سه موتوره به منظور نظافت محیط های تجاری و اداری ابزارهای بسیاری مناسبی به شمار می آیند.


 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۸ ، ۱۲:۵۳
plata sky
چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰ ب.ظ

انواع و ویژگیهای واترجت صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی یک شوینده فشار قوی است که آب با فشار معمولی را که از شیر خارج می شود، به جریان آب پر فشار تبدیل می کند و شدت فشار آب خروجی به نوع پمپ دستگاه بستگی دارد. واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی با افزایش دادن فشار آب، آن را به سمت سطح مورد نظر پاشش نموده و باعث می شود آلودگی های سخت و جرم های چسبیده به سطح از آن جدا شوند. شوینده های فشار قوی برای شست و شوی انواع سطوح مقاوم به آب در محیط های گوناگون دارای کاربرد می باشند و از بسته به نوع و ساختار دستگاه از ساختمان های مسکونی گرفته تا کارخانه های بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. 
 

واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی چگونه تعریف می شود؟
 

همه دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی توسط به مولفه تعریف می شوند که نشان دهنده رده کارایی و نوع عملکرد آن شوینده فشار خواهد بود. این دو مولفه فشار و دبی هستند. فشار به معنای قدرت آب خارج شده از دستگاه می باشد و هر چه میزان فشار یک واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی بیشتر باشد قدرت پاک کنندگی آن دستگاه بیشتر است. مولفه دیگر دبی است که بیانگر میزان حجم آب خروجی از نازل شوینده فشار قوی است و هر چه دبی یک واتر جت صنعتی بیشتر باشد سرعت عملیات شست و شو نیز افزایش می یابد. 
 

مزایای به کارگیری واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی
 

امروزه برای انجام بسیاری از عملیات شست و شو و حفظ و نگه داری از دستگاه های شوینده فشار قوی بهره گیری می شود. استفاده از این دستگاه ها مزیت های بسیار زیادی به همراه دارد که آن ها را از روش های سنتی شست و شو متمایز می سازد. برخی از این مزیت ها عبارت اند از :
حفظ کیفیت سطح زیرین با در نظر گرفتن جنس سطح، نوع و شدت آلودگی که با استفاده از دستگاه مناسب سطح اولیه محفوظ باقی می ماند. 
در مقایسه با شست و شوی سنتی یا استفاده از آب با جریان معمولی واترجت صنعتی قدرت شست و شو را بر اساس نوع دتگاه از 25 تا 70 درصد افزایش می دهد. 
سرعت فرآیند شست و شو و لایه برداری به مقدار چشمگیری افزایش می یابد و در وقت صرف شده برای این کار صرفه جویی به عمل می آید.
هزینه های مربوط به فعالیت های نظافتی در بلند مدت کاهش یافته و در حقیقت میزان صرفه اقتصادی افزایش می یابد. 
به دلیل برخورداری از قدرت پاک کنندگی بالای دستگاه های کارواش صنعتی میزان مصرف مواد شوینده و شیمیایی کاهش یافته که سبب سازگاری بیشتر این دستگاه با محیط زیست می گردد.
در روش های سندبلاست با آب که با استفاده از دستگاه وانرجت صنعتی و ماسه انجام می گیرد، مقدار آلودگی ایجاد شده در مقایسه با روش های سندبلاست خشک بسیار کمتر بوده و از کیفیت عملیاتی بالاتری برخوردار است.

 

طبقه بندی دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی
 

دستگاه های شوینده فشار قوی بر اساس دمای آب خروجی به دو گروه آب سرد و آب گرم تقسیم بندی می شوند.
 

واتر جت آب سرد
دستگاه های واترجت صنعتی آب سرد بخش عمده از شوینده های فشار قوی را تشکیل می دهند که در عملیات متداول خانگی، تجاری و صنعتی کاربرد دارند. رده های خانگی و تجاری موتور الکتریکی تک فاز دارند و رده های صنعتی به موتورهای سه فاز پر قدرت تجهیز شده اند. 
کارواش صنعتی آب گرم
شوینده های آب گرم فشار قوی به سیستم گرمکن مجهز هستند که دمای آب را افزایش می دهد. این رده از کارواش ها برای شست و شو سطوح آلوده به مواد چرب و روغنی بسیار مناسب بوده و این دسته از آلودگی ها را از میان بر می دارند. سیستم گرمکن دستگاه به صورت یکپارچه است و در مدل های دیزلی و الکتریکی تولید می شوند. دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم دارای گرمکن دیزلی توان بالاتری در گرم کردن آب دارند و گونه متداول تر و پرکاربردتری از این دستگاه به شمار می آیند. 
پمپ پلانجری
پمپ به عنوان مهم ترین بخش هر دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی به شمار می آید. پمپ جریان آب ورودی را دریافت نموده و با تحت فشار قرار دادن آن جریان آب فشار قوی تولید می کند. پمپ پلانجری یکی از قوی ترین انواع پمپ می باشد. این پمپ دارای استوانه های توپر مستحکم بوده که با دارا بودن حرکت رفت و برگشتی بهترین کارایی را ارائه داده و از دوام و طول عمر بالا برخوردار می باشد. پلانجر از جنس فولاد ضد زنگ تولید شده است و در تماس با آب اصلا دچار خوردگی و زنگ زدگی نخواهد شد.
سرسیلندر مقاوم و قطعات ضد خوردگی
سرسیلندر پمپ دستگاه از شیر باز و بسته شدن و محفظه حرکت پلانجر تشکیل شده و به طور مداوم با آب و رطوبت در تماس است از همین رو برای جلوگیری از خوردگی و استهلاک آن از مواد با کیفیت و ضد زنگ تولید شده است. هم چنین سایر قطعات و لوازمی از شوینده فشار قوی که با آب و رطوبت در تماس هستند، از مواد کاملا ضد زنگ و ضد خوردگی تولید شده اند.
شیلنگ فشار قوی
شیلنگ های نصب شده بر روی دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی با شیلنگ های معمولی خانگی متفاوت می باشد. شیلنگ های معمولی هیچ گاه نمی توانند تحت فشار بالا دوام داشته باشند و بلافاصله آسیب می بینند. شیلنگ های تعبیه شده بر روی این تجهیزات فولاد بافت هستند یعنی در ساخت آن ها از الیاف فولادی استفاده شده است که به راحتی در برابر فشارهای بالا دارای دوام و استحکام است و می تواند فشارهای بالا را تحمل کند بدون آن که آسیبی ببیند.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۸ ، ۱۲:۵۰
plata sky
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰ ق.ظ

اسکرابر صنایع غذایی

برای شستشوی سطح زمین در محیط های مختلف استفاده از دستگاه های مکانیزه نظافتی همانند اسکرابر رواج دارد. بهره مندی از چنین تجهیزاتی عملیات نظافت و شستشو را در هر محیطی با هر شرایط کاری سهل و آسان می سازد. مزیت های دستگاه های اسکرابر یا کف شوی صنعتی بی شمار است و از مهم ترین آن ها می توان به کاهش مصرف آب و مواد شوینده، افزایش سرعت عمل، افزایش کیفیت شستشو، کاهش هزینه های نظافتی و ... اشاره نمود. نیاز به نظافت سطح زمین در محیط های مختلفی وجود دارد، کارخانه های تولیدی، مراکز تجاری اداری، مراکز درمانی و سایر محیط ها از جمله بخش هایی هستند که سطح زمین در آن ها باید به طور مرتب و اصولی شستشو شود به طوری که سطح بهداشت محیط ارتفا یابد، رطوبت محیط بیش از اندازه نشود، به سطح زمین آسیبی نرسد و به سلامت و ایمنی افراد حاضر در محیطی صدمه ای وارد نکند. یکی از صنایعی که بهداشت و نظافت اهمیت ویژه ای در آن دارد و باید به شدت به آن توجه شود تا به استاندارد مورد نظر برسد، صنایع غذایی می باشد.
 

کاربرد اسکرابر در صنایع غذایی
 

صنایع غذایی در بر گیرنده بخش های مختلفی مانند سالن های تولید، آزمایشگاه ها، انبارها، فضای اداری، محوطه باز و ... هستند که نظافت و شستشوی سطح زمین در هر یک از آن ها حائز اهمیت است. به همین منظور برای شستشوی سطح زمین از دستگاه های اسکرابر صنعتی استفاده می شود که بیشتری و بالاترین کارایی را در برقراری بهداشت سطوح این مراکز دارد. سال های زیادی است که دستگاه های مکانیزه کف شوی صنعتی جایگزین روش های قدیمی گردیده است چرا که با برخورداری از سیستم مکانیزه برس زنی و سیستم خشک کارایی بی نظیری ارائه می دهد و بازدهی بی نظیری دارد. دستگاه اسکرابر آب و مواد شوینده را بر روی سطح پاشش می کند و آلودگی های سطح زمین را از بین می برد. دستگاه های  اسکرابر صنعتی در کارخانه های تولید مواد غذایی و صنایع وابسته با تکیه زدن بر کارکرد عالی و بی نظیر خود، محیطی تمیز، بهداشتی و ایمن را در راستای تولید محصولات باکیفیت فراهم می سازند.
 

نظافت سالن تولید با اسکرابر
 

سالن های تولید کارخانه های مواد غذایی و صنایع بسته بندی آن ها دارای حجم انبوهی از فعالیت های صنعتی، رفت و آمد و جا به جایی ها هستند و  از همین رو باید به طور پیوسته تمیز و نظافت گردند. در حقیقت تامین بهداشت سالن های تولید صنایع غذایی در درجه اول اهمیت قرار دارد. پس از آن بهداشت خطوط بسته بندی، انبارها و سایر بخش ها باید تامین گردد. 
 

منبع تغذیه اسکرابر یا کفشوی
 

دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی در مدل های دستی و خودرویی طراحی و تولید شده اند که انواع دستی در مدل های کابلی و باتری دار ساخته شده اند و مدل های خودرویی فقط به وسیله باتری تغذیه می شوند. با توجه به این که دستگاه های اسکرابر در مدل های متنوعی به بازار عرضه شده اند هر دستگاه بر اساس شرایط محیطی انتخاب می شوند. به عنوان مثال دستگاه های اسکرابر باتری دار در محیط هایی که نباید کابل برق وجود داشته باشد یا قدرت مانور کمتری وجود دارد از اسکرابر باتری دار استفاده می شود. اما در شرایطی که محدودیتی برای استفاده از وسایل کابلی وجود نداشته باشد، می توان از اسکرابر کابلی بهره مند گردید. به عنوان مثال در انبارها بسته به متراژ و دسترسی به پریز برق می توان از اسکرابر کابلی بهره مند شد.
 

اهمیت اسکرابر در صنایع غذایی
 

فرآیندهای تولید مواد غذایی اغلب در محیط های مرطوب و یا با قرار گرفتن در معرض مواد خورنده مانند چربی حیوانات ، نمک ها ، مواد نگهدارنده ، چربی گیاهی ، نوشیدنی های قندی و مانده های قلیایی صورت می گیرد.
اگر این عناصر برای مدت طولانی در تماس با تجهیزات نظارتی سنتی باقی بمانند ، آنها به تدریج در پوشش محافظ قاب غذا می خورند و با رسیدن به فلز ، روند اکسیداسیون آغاز می شود.
زنگ زدگی که در نتیجه شکل می گیرد ، می تواند محصولات غذایی را که در مناطقی که دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد ، آلوده کند. ساختار دستگاه نیز شروع به فرسایش می کند و درنهایت ضعیف می شود تا جایی که دیگر قابل استفاده نیست.
اکثر تجهیزات تمیز کردن کف موجود در بازار ، در صورت استفاده در این محیط ها ، در معرض خطر آسیب دیدگی سریع و منسوخ قرار دارند. یک مشکل اضافی همچنین مواد شیمیایی تهاجمی است که برای تمیز کردن در این زمینه ها استفاده می شود ، که به فلز قاب حمله می کنند و باعث تخریب بیشتر مواد می شوند.
کلیه دستگاه های اسکرابر به صورتی طراحی و تولید شده اند که در برابر خوردگی مقاوم هستند و بنابراین در محیط های تولیدی محصولات غذایی باعث ایجاد آلودگی نمی شوند.
سالهاست که صنایع غذایی از تجهیزات استیل ضدزنگ برای جلوگیری از خطر خوردگی (و پیامد احتمالی آلودگی مواد غذایی) در مناطقی که تهیه ، ذخیره و فروش مواد غذایی در آن صورت می گیرد ، استفاده کرده اند. سطوح کار ، یخچال و ماشین آلات که به طور مستقیم با مواد غذایی در تماس هستند ، از جنس استنلس استیل تولید می شوند تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات به راحتی تمیز می شوند و در معرض زنگ زدگی نیستند.

 


نظافت صنایع غذایی 

اکثر شرکت های صنایع غذایی برای تمیز کردن اتاق های خود ماشین آلات ، تجهیزات و مواد مصرفی خریداری شده از توزیع کنندگان حرفه ای را انتخاب می کنند. این توسط نشان داده است که نشان می دهد بسیاری از شرکتهای صنایع لبنیات ، شیرینی سازی ، قصابی و صنایع فرآوری مواد غذایی به جای خرده فروشان در مقیاس بزرگ ، خریداری ماشینهای تمیز کاری از توزیع کنندگان حرفه ای را انتخاب می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۸ ، ۱۰:۱۰
plata sky
يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۴:۵۷ ب.ظ

آشنایی با جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی یا مکنده صنعتی به عنوان یکی از مطرح ترین و پرکاربردترین دستگاه های نظافتی شناخته می شود و در شرایط کاری مختلف و محیط های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. پایه و اساس عملکرد همه دستگاه های جاروبرقی در هر رده ای که باشند، ایجاد خلا است. این دستگاه ها به یک پمپ مکنده تجهیز گردیده اند که این پمپ درون مخزن جاروبرقی صنعتی فشار منفی یا خلا به وجود می آورد. با ایجاد خلا درون مخزن یک اختلاف فشار بین مخزن و محیط بیرون حاصل می شود. بر طبق قوانین فیزیک بر اثر اختلاف فشار به منظور برقراری تعادل از سمت فشار بیشتر به سمت فشار کمتر جریانی ایجاد خواهد شد. 

عملیات مکش در جاروبرقی صنعتی

جریان هوای به وجود آمده از محیط بیرون از طریق لوله مکش به داخل مخزن مکنده انتقال پیدا می کند و این جریان مواد و آلودگی های اطراف دهانه مکش را نیز همراه با خود می آورد. به این ترتیب عمل مکش و جمع آوری مواد توسط جاروبرقی صنعتی انجام می پذیرد. دستگاه جارو برقی صنعتی یا مکنده صنعتی از کارآمدترین ابزارهای نظافتی است که با برخورداری از سهولت کاربری و عملکردی بالا برای تمیز نمودن عمیق و با کیفیت انواع سطوح هموار و ناهموار مورد استفاده قرار می گیرد. 

مفهوم قدرت مکش و سرعت مکش

برای همه دستگاه های جاروبرقی صنعتی دو مولفه تعریف می شود: قدرت مکش و سرعت مکش. مفهوم قدرت مکش با توان متفاوت است. قدرت مکش به معنای توانایی دستگاه جاروبرقی صنعتی در مکش و کندن موادی سنگین و با چگالی بالا از فاصله دور می باشد. سرعت مکش نیز به معنای حجم هوای مکش شده توسط جارو برقی در واحد زمان است. اگر بخواهیم کارایی مکنده های صنعتی را بر اساس این دو مولفه توضیح دهیم باید بگوییم هر چه قدرت مکش یک دستگاه بیشتر باشد آن دستگاه توانایی بالاتری در جمع آوری مواد سخت و سنگین خواهد داشت و هر چه میزان سرعت مکش یک جاروی صنعتی افزایش یابد سرعت انجام عملیات نظافت نیز افزایش خواهد یافت. 
انتخاب نوع دستگاه مکنده به نوع و شدت آلودگی بستگی دارد و محیطی که در آن از دستگاه استفاده می شود. برای جمع آوری موادی مانند پودر سنگ آهن، سیمان و ... جارویی با قدرت مکش بالاتر به کار می رود و برای جمع آوری گرد و غبار سبک نیز دستگاه هایی با سرعت مکش بالا کاربرد دارند. دستگاه های جاروبرقی صنعتی در کنار گرد و خاک و ضایعات خشک از توانایی جمع آوری آب و مایعات بهره مند هستند و حتی برخی از آن ها می توانند روغن را نیز مکش کنند.

سیستم فیلتراسیون

فیلتر یا واحد فیلتراسیون عنصری مهم و حیاتی در ساختار دستگاه های جاروبرقی صنعتی می باشد. فیلتر مانند یک سد دفاعی برای دستگاه های مکنده عمل می کند و اجازه نمی دهد ذرات گرد و غبار و آلودگی به قلب دستگاه یعنی واحد موتور و پمپ آسیب برساند. اغلب جاروهای صنعتی دارای فیلتر ستاره ای هستند و برخی از آن ها نیز به فیلتر کارتریجی تجهیز گردیده اند. فیلترها خود در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده اند که بر اساس ساختار دستگاه، نوع آلودگی و اندازه ذرات بر روی جاروبرقی صنعتی انتخاب می شوند. انواع فیلترها عبارت اند :
فیلتر ستاری : این فیلتر در دو نوع کلاس ال و کلاس ام وجود دارد که به ترتیب هنگام جمع آوری ذراتی به اندازه 3 میکرون و 1 میکرون به کار می روند.
فیلتر تفلونی : این فیلتر ستاره ای شکل است و برای جمع آوری مواد بسیار پودری و چسبنده به کار می رود. 
فیلتر آنتی استاتیک : نوع دیگری از فیلترهای ستاره ای بوده که ضد الکتریسیته ساکن است و برای جلوگیری از بروز جرقه هنگام جمع آوری مواد احتراقی به مورد استفاده قرار می گیرد.
فیلتر هپا : فیلتر هپا به عنوان فیلتر ثانویه یا ایمنی بر روی دستگاه های جاروبرقی صنعتی نصب می شود و کاربرد آن در زمانی است که مواد بسیار ریز و پودری جمع آوری می شود.

کاربردهای جاروبرقی صنعتی

دستگاه های مکنده صنعتی یا جاروبرقی صنعتی در صنایع مختلف با شرایط کاری مختلف کاربرد دارند. برخی از این صنایع عبارت اند از:
صنایع داروسازی : جاروبرقی صنعتی یکی مهم ترین ابزارهای نظافتی در صنایع تولید دارو می باشد زیرا برقراری بهداشت در بالاترین سطح از استاندارد از ضرورت های صنایع داروسازی به شمار می آید. جاروبرقی صنعتی هم برای نظافت های متداول بخش های مختلف کارخانه و هم برای جمع آوری انواع ضایعات و مواد پودری کاربرد دارد. هم چنین تاسیسات و تجهیزات صنعتی توسط این دستگاه قابل نظافت هستند. 
صنایع سیمان : کارخانه های سیمان در گروه صنایع سنگین قرار دارند به این معنا که حجم عملیات نظافت به دلیل وسعت محیط، حجم بالای تولید و مقادیر بالای ضایعات تولید شده، به میزان زیادی است. برای نظافت محیط و تاسیسات کارخانه و جمع آوری پسماندها و ضایعات قابل بازیابی باید از جاروهای صنعتی سخت کار با قابلیت کارکرد دائمی استفاده نمود. مکنده های صنعتی دائم کار دارای موتور توربینی می باشند که بی نیاز از تعمیر و نگه داری است و امکان کارکرد طولانی مدت و پیوسته جارو برقی را فراهم می آورد. 
صنایع خودروسازی : این صنعت با تولید آلاینده های مختلفی همراه است. گرد و غبار، پلیسه های آهن، خاک، روغن و ... در کارخانه های تولید خودرو و قطعات وابسته یافت می شود که برای حذف آن ها از محیط تولید تنها این دستگاه های جاروبرقی صنعتی قدرتمند هستند که کاربرد دارند. 
صنایع فولاد : کارخانه های تولید فولاد نیز از جمله صنایع سخت و سنگین می باشند که برای جمع آوری گرد و خاک، پودر سنگ آهن و ... باید از دستگاه های قوی و کارآمد جاروبرقی صنعتی بهره گیری نمود. بیشترین نیاز این صنعت به جاروهای دائم کار و سنگین کار است که بتواند در شرایط سخت کاری کارخانه فولاد دوام داشته باشد.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۸ ، ۱۶:۵۷
plata sky
شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ق.ظ

کدام جارو برقی مناسب شماست؟


جاروبرقی برای هر خانه ضروری شده است. با گذشت زمان ، تغییرات زیادی در طراحی ، فناوری و اندازه جاروبرقی ها به وجود آمده است. تمام روزهایی که شما مجبور به جارو برقی های بزرگ و پر سر و صدا هستید تا بتوانید بدون گرد و غبار و تمیز خانه خود را حمل کنید. در حال حاضر ، مردم برای از بین بردن لکه ها ، موهای حیوان خانگی و هرگونه خاک دیگر ، ترجیح می دهند از جارو برقی های دستی استفاده کنند. با این حال ، رقابت بین جاروبرقی های سیمی و بی سیم است. 

نکاتی درباره جاروبرقی

برای آشنایی بیشتر با دستگاه جارو برقی می توانیم موارد زیر را مطالعه نماییم :

قدرت مکش 

مهمترین نکته در هنگام انتخاب جاروبرقی ، قدرت مکش است. قدرت مکش قوی در از بین بردن انواع گرد و غبار ، خاک و موی حیوان خانگی از مناطق مختلف منزل شما کمک می کند.

جاروبرقی بی سیم

جاروبرقی بی سیم روی باتری کار می کند ، به همین دلیل است که آنها شروع به از دست دادن قدرت مکش می کنند. با این وجود جاروبرقی های بی سیم که همراه با باتری های لیتیوم هستند ممکن است دوام بیشتری داشته باشند و همچنین قدرت مکش مداوم را به همراه دارند. به طور خلاصه ، جاروبرقی بی سیم فقط تا زمانی که دستگاه باتری داشته باشد کار می کند.

قابلیت حمل

قابلیت حمل عامل مهمی است که کاربران هنگام جستجوی جاروبرقی باید به آن توجه کنند.

جاروبرقی کابلی

جارو برقی کابلی ممکن است به اندازه یک سیم بی سیم قابل حمل نباشد.  جاروبرقی قابل حمل دارای سیم برق است که تقریباً 20 فوت است. با این وجود ، پیچیدن سیم جارو برقی موضوعی است که افراد زیادی با آن روبرو هستند.
جاروبرقی بی سیم قابلیت حمل و راحتی بهتری را ارائه می دهد زیرا می توانید به راحتی دستگاه را جابجا کنید. برخی از جاروبرقی های بی سیم نیز برای تمیز کردن نقاط سریع می توانند به راحتی به پاک کننده های دستی تبدیل شوند. این باعث می شود جاروبرقی بی سیم برای صاحبان حیوانات خانگی ایده آل باشد.

ظرفیت گرد و غبار

جمع آوری گرد و غبار جاروبرقی نیز عامل مهمی است که هنگام جستجوی جاروبرقی باید به آن توجه کنید.

جارو برقی سیمی یا کابلی

جاروبرقی های سیمی ظرفیت بیشتری برای جمع آوری گرد و غبار در مقایسه با سیم بی سیم دارند. علاوه بر این ، قوطی نیازی به تخلیه مکرر ندارد. به همین دلیل جاروبرقی های بند ناف یک وسیله ایده آل برای افرادی است که از آلرژی رنج می برند.

جارو برقی بی سیم

جاروبرقی های بی سیم از ظرفیت کمتری نسبت به سیمهای مفتول برخوردار هستند. این به همین دلیل است که جارو برقی های بی سیم بیشتر در مقایسه با مفتول ها نیاز به تخلیه و تمیز کردن بیشتر دارند. تمیز کردن فیلترها یا خالی کردن قوطی گرد و غبار بر عملکرد جاروبرقی ها تأثیر می گذارد.

از ماسک و دستکش استفاده کنید

مبتلایان به آلرژی نمی توانند جلوی عطسه و مالش چشم خود را بعد از تمیز کردن خانه ها متوقف کنند. دلیل این امر حتی اگر یک سطح تمیز به نظر برسد ، ممکن است توسط کنه های گرد و غبار و آلرژن ها پوشانده شود. آلرژن ها به چشم ، بینی و دهان شما وارد می شوند و از این طریق باعث عطسه و ساییدگی چشم شما می شوند. برای جلوگیری از چنین شرایطی ، توصیه می شود از ماسک استفاده کنید. اگر پوست شما نیز به آلرژن واکنش نشان می دهد ، حتماً یک جفت دستکش بپوشید. قدم هوشمند می تواند در محافظت از چشمان شما در برابر گرد و غبار و حساسیت ها کمک کند.

از جاروبرقی با فیلتر HEPA استفاده کنید

اگر از آلرژی رنج می برید ، از استفاده از روش های سنتی برای تمیز کردن خانه خودداری کنید. روش های سنتی نه تنها باعث ایجاد حساسیت می شوند بلکه آلرژن ها و میکروارگانیسم ها را نیز از سطح خارج نمی کنند. در عوض ، از یک جاروبرقی با فیلتر HEPA استفاده کنید ، که به طور موثری آلرژن ها ، میکروارگانیسم ها و سایر آلاینده ها را از خانه شما به دام می اندازد. انتخاب بدون کیسه جاروبرقی عنوان این حمل آسان و کارآمد در همان زمان.

از محصولات طبیعی استفاده کنید

بسیاری از ما از این واقعیت آگاه نیستیم که مواد تمیز کننده ای که ادعا می کنند خانه شما را به طرز چشمگیری تمیز نگه دارند ، با مواد شیمیایی پر شده اند که منجر به واکنش های آلرژیک می شوند. وسایل تمیز کننده با فرمالدئید بارگذاری می شود ، که یک ماده تحریک کننده اصلی است که منجر به مشکلات تنفسی و آسم می شود. به همین دلیل توصیه می شود از مواد تمیز کننده طبیعی برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک هنگام تمیز کردن خانه خود استفاده کنید.

بدون هم زدن گرد و غبار تمیز کنید

تمیز کردن منظم آلرژن ها و گرد و غبار را کنترل می کند. با این حال ، حتی تمیز کردن خانه شما می تواند باعث شعله ور شدن گرد و غبار و آلرژن ها شود که شناختن این کار دشوار است. برای تمیز کردن خانه خود بدون ایجاد حساسیت آلرژی ، این نکات را دنبال کنید. از پارچه ای مرطوب استفاده کنید و به جای اینکه یک لکه پر پر شود ، سطوح صاف را گرد و غبار کنید. این امر به شما اطمینان می دهد که خانه خود را به درستی تمیز کرده و بدون وقوع عطسه و سرفه. از جاروبرقی HEPA استفاده کنید ، که تمام گرد و غبار و خاک را بدون اینکه دوباره آلرژن های موجود در هوا را رها کنید ، به دام می اندازید.
. جاروبرقی سیلندر می تواند سبک باشد ، از طول بیشتری برخوردار باشد و برای تمیز کردن پله ها و آن دسته از دست و پنجه نرم ها که به سختی در دسترس نیستند مناسب تر هستند. 

کیسه دار یا بدون کیسه ؟

با استفاده از دستگاه های جارو برقی بدون کیسه تمام خاک ها مستقیماً درون یک قوطی مکیده می شوند که سپس می توان آن را بیرون کشید و مستقیم در سطل آشغال ریخت. با این وجود ، این مسئله می تواند کمی مشکل ساز باشد ، زیرا هر کسی که حساسیت به گرد و غبار داشته باشد یا حتی مایل به انزوا از ریختن اتفاقی جاروبرقی در سطح زمین باشد ، به اثبات می رسد. علاوه بر این، بدون کیسه جاروبرقی به طور کلی یک ظرفیت های کوچکتر نسبت به همتایان خود صعود.
با این حال ، در مورد انتخاب بین این دو ، دقیقاً مشخص نیست - در حالی که جاروبرقی های بسته بندی شده ظرفیت بیشتری دارند و راحت تر تخلیه می شوند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۸ ، ۰۹:۰۰
plata sky