نظافت صنعتی

ارائه دستگاه های نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰ ق.ظ

اسکرابر صنایع غذایی

برای شستشوی سطح زمین در محیط های مختلف استفاده از دستگاه های مکانیزه نظافتی همانند اسکرابر رواج دارد. بهره مندی از چنین تجهیزاتی عملیات نظافت و شستشو را در هر محیطی با هر شرایط کاری سهل و آسان می سازد. مزیت های دستگاه های اسکرابر یا کف شوی صنعتی بی شمار است و از مهم ترین آن ها می توان به کاهش مصرف آب و مواد شوینده، افزایش سرعت عمل، افزایش کیفیت شستشو، کاهش هزینه های نظافتی و ... اشاره نمود. نیاز به نظافت سطح زمین در محیط های مختلفی وجود دارد، کارخانه های تولیدی، مراکز تجاری اداری، مراکز درمانی و سایر محیط ها از جمله بخش هایی هستند که سطح زمین در آن ها باید به طور مرتب و اصولی شستشو شود به طوری که سطح بهداشت محیط ارتفا یابد، رطوبت محیط بیش از اندازه نشود، به سطح زمین آسیبی نرسد و به سلامت و ایمنی افراد حاضر در محیطی صدمه ای وارد نکند. یکی از صنایعی که بهداشت و نظافت اهمیت ویژه ای در آن دارد و باید به شدت به آن توجه شود تا به استاندارد مورد نظر برسد، صنایع غذایی می باشد.
 

کاربرد اسکرابر در صنایع غذایی
 

صنایع غذایی در بر گیرنده بخش های مختلفی مانند سالن های تولید، آزمایشگاه ها، انبارها، فضای اداری، محوطه باز و ... هستند که نظافت و شستشوی سطح زمین در هر یک از آن ها حائز اهمیت است. به همین منظور برای شستشوی سطح زمین از دستگاه های اسکرابر صنعتی استفاده می شود که بیشتری و بالاترین کارایی را در برقراری بهداشت سطوح این مراکز دارد. سال های زیادی است که دستگاه های مکانیزه کف شوی صنعتی جایگزین روش های قدیمی گردیده است چرا که با برخورداری از سیستم مکانیزه برس زنی و سیستم خشک کارایی بی نظیری ارائه می دهد و بازدهی بی نظیری دارد. دستگاه اسکرابر آب و مواد شوینده را بر روی سطح پاشش می کند و آلودگی های سطح زمین را از بین می برد. دستگاه های  اسکرابر صنعتی در کارخانه های تولید مواد غذایی و صنایع وابسته با تکیه زدن بر کارکرد عالی و بی نظیر خود، محیطی تمیز، بهداشتی و ایمن را در راستای تولید محصولات باکیفیت فراهم می سازند.
 

نظافت سالن تولید با اسکرابر
 

سالن های تولید کارخانه های مواد غذایی و صنایع بسته بندی آن ها دارای حجم انبوهی از فعالیت های صنعتی، رفت و آمد و جا به جایی ها هستند و  از همین رو باید به طور پیوسته تمیز و نظافت گردند. در حقیقت تامین بهداشت سالن های تولید صنایع غذایی در درجه اول اهمیت قرار دارد. پس از آن بهداشت خطوط بسته بندی، انبارها و سایر بخش ها باید تامین گردد. 
 

منبع تغذیه اسکرابر یا کفشوی
 

دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی در مدل های دستی و خودرویی طراحی و تولید شده اند که انواع دستی در مدل های کابلی و باتری دار ساخته شده اند و مدل های خودرویی فقط به وسیله باتری تغذیه می شوند. با توجه به این که دستگاه های اسکرابر در مدل های متنوعی به بازار عرضه شده اند هر دستگاه بر اساس شرایط محیطی انتخاب می شوند. به عنوان مثال دستگاه های اسکرابر باتری دار در محیط هایی که نباید کابل برق وجود داشته باشد یا قدرت مانور کمتری وجود دارد از اسکرابر باتری دار استفاده می شود. اما در شرایطی که محدودیتی برای استفاده از وسایل کابلی وجود نداشته باشد، می توان از اسکرابر کابلی بهره مند گردید. به عنوان مثال در انبارها بسته به متراژ و دسترسی به پریز برق می توان از اسکرابر کابلی بهره مند شد.
 

اهمیت اسکرابر در صنایع غذایی
 

فرآیندهای تولید مواد غذایی اغلب در محیط های مرطوب و یا با قرار گرفتن در معرض مواد خورنده مانند چربی حیوانات ، نمک ها ، مواد نگهدارنده ، چربی گیاهی ، نوشیدنی های قندی و مانده های قلیایی صورت می گیرد.
اگر این عناصر برای مدت طولانی در تماس با تجهیزات نظارتی سنتی باقی بمانند ، آنها به تدریج در پوشش محافظ قاب غذا می خورند و با رسیدن به فلز ، روند اکسیداسیون آغاز می شود.
زنگ زدگی که در نتیجه شکل می گیرد ، می تواند محصولات غذایی را که در مناطقی که دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد ، آلوده کند. ساختار دستگاه نیز شروع به فرسایش می کند و درنهایت ضعیف می شود تا جایی که دیگر قابل استفاده نیست.
اکثر تجهیزات تمیز کردن کف موجود در بازار ، در صورت استفاده در این محیط ها ، در معرض خطر آسیب دیدگی سریع و منسوخ قرار دارند. یک مشکل اضافی همچنین مواد شیمیایی تهاجمی است که برای تمیز کردن در این زمینه ها استفاده می شود ، که به فلز قاب حمله می کنند و باعث تخریب بیشتر مواد می شوند.
کلیه دستگاه های اسکرابر به صورتی طراحی و تولید شده اند که در برابر خوردگی مقاوم هستند و بنابراین در محیط های تولیدی محصولات غذایی باعث ایجاد آلودگی نمی شوند.
سالهاست که صنایع غذایی از تجهیزات استیل ضدزنگ برای جلوگیری از خطر خوردگی (و پیامد احتمالی آلودگی مواد غذایی) در مناطقی که تهیه ، ذخیره و فروش مواد غذایی در آن صورت می گیرد ، استفاده کرده اند. سطوح کار ، یخچال و ماشین آلات که به طور مستقیم با مواد غذایی در تماس هستند ، از جنس استنلس استیل تولید می شوند تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات به راحتی تمیز می شوند و در معرض زنگ زدگی نیستند.

 


نظافت صنایع غذایی 

اکثر شرکت های صنایع غذایی برای تمیز کردن اتاق های خود ماشین آلات ، تجهیزات و مواد مصرفی خریداری شده از توزیع کنندگان حرفه ای را انتخاب می کنند. این توسط نشان داده است که نشان می دهد بسیاری از شرکتهای صنایع لبنیات ، شیرینی سازی ، قصابی و صنایع فرآوری مواد غذایی به جای خرده فروشان در مقیاس بزرگ ، خریداری ماشینهای تمیز کاری از توزیع کنندگان حرفه ای را انتخاب می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۵
plata sky

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی