نظافت صنعتی

ارائه دستگاه های نظافت صنعتی
دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۴۹ ب.ظ

اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار

به طور کلی دستگاه های اسکرابر یا کف شوی صنعتی بر اساس ویژگی های مختلف طبقه بندی می شوند که یکی از این دسته بندی ها بر اساس نوع هدایت آن ها می باشد. در واقع اندازه و ابعاد دستگاه تعیین کننده نوع هدایت آن خواهد بود و بر همین مبنا به دو گروه اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار تقسیم بندی می شوند. تنوع در طراحی و ساخت دستگاه های اسکرابر صنعتی بسیار بالا بوده و در نتیجه امکان به کارگیری آن ها در اماکن گوناگون با ویژگی های مختلف وجود دارد.

اسکرابر دستی

کف شوی صنعتی با هدایت دستی به شکلی است که کاربر در پشت آن می ایستد و دستگاه را به سمت جلو هدایت می کند. این دستگاه ها به دلیل داشتن ابعاد منسجم به طور معمول در محیط های با مساحت کم و یا متوسط مورد استفاده قرار می گیرند. یکی دیگر از کاربردهای کف شورهای دستی شست و شوی سطوح کف در محیط های پر پیچ و خم می باشد. در برخی محیط ها هر چند با داشتن وسعت بالا تراکم وسایل موانع حرکتی در آن ها به وجود آورده است که برای تمیز نمودن چنین مسیرهایی لزوم به استفاده از دستگاه های اسکرابر دستی می باشد. این رده از دستگاه های مکانیزه نظافتی به دلیل برخورداری از ابعاد جمع و جور از قدرت مانور بالایی برخوردار هستند و در فضاهای محدود به راحتی حرکت می کنند زیرا برای دور زدن به شعاع کمی نیاز دارند.

منبع تغذیه اسکرابر دستی

دستگاه های زمین شوی صنعتی با هدایت دستی در دو مدل باتری دار و کابلی تولید و به بازار ارائه شده اند. اسکرابرهای کابلی به طور مستقیم از شبکه برق شهری تغذیه می شوند و در نتیجه می توانند به مدت طولانی تری روشن بمانند چون به طور مداوم انرژی الکتریکی برای دستگاه فراهم شده و نگرانی از لحاظ تمام شدن منبع انرژی وجود ندارد. این دستگاه ها به دلیل نداشتن باتری نسبت به دستگاه های باتری دار سبک تر هستند و هدایت آن ها به انرژی کمتری نیاز دارد. نوع دیگر دستگاه های کف شوی دستی نوع باتری دار آن می باشد. اگر در یک محیط پریز برق در دسترس نباشد و یا استفاده از وسایل کابلی به دلایل گوناگون با محدودیت رو به رو باشد اسکرابر باتری دار به عنوان بهترین و کارآمدترین گزینه مطرح می گردد. با توجه به این کف زمین شوهای باتری دار به صورت مدوام به شبکه برق اتصال ندارد از توانایی و قدرت مانور بالاتری برخورددار است. در محیط های پر رفت و آمد که وجود کابل برق می تواند خطر سقوط و افتادن افراد را در پی داشته باشد، اسکرابر باتری دار انتخابی مناسب و ایده آل خواهد بود. باتری به کار رفته در این دستگاه ها از نوع ژل می باشد که بی نیاز از تعمیر و نگه داری هستند و با داشتن توانایی شارژدهی و طول عمر بالا باتری های صنعتی و بهینه ای به شمار می آیند.

اسکرابر سرنشین دار

با بزرگ تر شدن ابعاد اسکرابر یعنی افزایش پهنای نظافتی و گنجایش مخازن آب دیگر امکان هدایت آن به صورت دستی وجود ندارد و باید به صورت خودرویی هدایت گردد. اسکرابر سرنشین دار مجهز به یک صندلی می باشد که کاربر بر روی آن می نشیند و کنترل دستگاه را مانند یک خودرو در دست می گیرد. این رده از زمین شوی ها در محیط های وسیع کارایی بی نظیری ارائه می دهند و بنابراین استفاده از آن ها مقرون به صرفه تر است. بزرگ تر بودن مخازن آب و پهنای شست و شو بازده عملیات را افزایش و مدت زمان صرف شده برای نظافت را کاهش می دهد و تعداد دفعاتی که این مخازن پر و خالی می شوند به حداقل کاهش می یابد. همه دستگاه های اسکرابر سرنشین دار مجهز به باتری هستند تا دستگاه از قدرت مانور بالایی برخوردار باشد و از طرف دیگر همه دستگاه های اسکرابر سرنشین دار مجهز به موتور جلو برنده هستند. اگر در یک محیط شرایط به گونه ای فراهم باشد که بتوان هم اسکرابر دستی و هم اسکرابر سرنشین دار را مورد استفاده قرار داد، بدون تردید بهره مندی از اسکرابر سرنشین دار مقرون به صرفه تر و کارآمدتر خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۲
plata sky

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی